Bloemfontein - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Bloemfontein - Reisverslag uit Bloemfontein, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Bloemfontein

Door: JohanenFabiola

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

01 September 2011 | Zuid-Afrika, Bloemfontein

1-9-2011
Vandaag gaat de reis naar Bloemfontein, maar eerst om 8.00 uur een ontbijt met de andere gasten uit Johannesburg en een gezin uit Kaapstad van de B&B, allemaal aan een ronde tafel. We zijn met z’n achten en het is erg gezellig. Omdat we horen dat de route door Lesotho erg mooi is, besluiten we dat te doen. Krijgen we gelijk weer stempels in ons paspoort. Ook nu weer een mooie route door de bergen met kalkrotsen. De weg in Lesotho is ook geasfalteerd, maar er zitten wel ontzettend veel grote gaten in het wegdek. Soms kun je uitwijken, maar vaak moet Johan vol op de rem. Dat wordt dus snelheid aanpassen, wij willen proberen de auto wel weer heel in te leveren. Als we weer in Zuid-Afrika zijn wordt het wegdek beter en beter betekend minder diepe grote gaten, het blijft goed opletten. Het landschap wordt vlakker in is verdeeld in hele grote landerijen. Je kunt je wel voorstellen dat de oorspronkelijke bevolking niet blij was dat de blanke boeren al hun land inpikte. En aan de mooie grote huizen te zien hebben deze blanke boeren er goed geld mee verdiend(en misschien ook nu nog) Bloemfontein is een grote stad, de binnenstad is in koloniale Engelse stijl gebouwd. Onze Lodge at Bloem ligt aan de rand van de stad. Als we ons melden bij de receptie, brengt het zoontje van 10 ons naar de lodge. Niet met de fiets, maar met de pick-up van zijn vader. Hij komt net boven het stuur uit, volgens zijn moeder rijden alle 3 de kinderen over het terrein met de auto( de jongste is 8). We krijgen een leuk huis aan een beekje, heerlijk in de zon. Daar gaan wij eerst nog een poosje van genieten voor we naar de stad gaan. Dan gaan we naar Waterfront Mall, een heel groot winkelcentrum, waar van alles te doen is, en heel veel winkels zijn. Na een paar uur zijn we blij de rust van ons overnachtingadres weer op te zoeken.