Vlierreis naar Bangkok en busreis naar Siem Reap. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Vlierreis naar Bangkok en busreis naar Siem Reap. - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Vlierreis naar Bangkok en busreis naar Siem Reap.

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

08 Januari 2018 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vlierreis naar Bangkok en busreis naar Siem Reap.
3 en 4 Jan. 2018. De rugzakken zijn gevuld en Robin is zo lief ons naar Brussel te brengen .(thanks) Zonder vertraging vetrekken we en omdat het vliegtuig niet helemaal vol zit hebben we allebei twee stoelen voor onszelf. Dus lekker slapen tot Dubai, dan overstappen en nog 6,5 uur naar Bangkok. Gelukkig allebei de rugzakken komen van de band, de vorige keer moest Fa er 1.5 dag op wachten in Bangkok. We nemen de trein naar het centrum en dan een klein stukje met de taxi. We staan gelijk midden in de herrie van Kao san road. De spullen in het hotel gezet( op de kamer hoor je gelukkig niets vd herrie). Het is tijd voor het avondeten, en bij een kleurrijk versierde kerstboom gaan we eten, wat een omschakeling, vd kou en regen nu om 21.00 uur in je korte broek en t shirt buiten eten. Nog een lekker Singha biertje en dan hup naar bed.
5 Jan.
We hebben heerlijk geslapen na de lange reis, we slapen in een ander hotel maar ontbijten wel in hetzelfde hotel van de vorige keer. Het ligt aan de overkant vd straat, Koh san road ziet er nu nog heel vredig en netjes schoongespoten uit. Na het ontbijt een klein stukje lopen naar de rivier, we gaan met de touristenboot mee, lekker op het water met dat warme weer. We blijven overal zitten, en laten ons lekker rond varen. Het is een enorme drukte op het water, alles vaart door elkaar maar gelukkig gebeurd er niets. Als we de route gehad hebben gaan we door de drukke souvenirstraatjes terug naar het hotel en wacht het dakzwembad op ons. We zijn duidelijk nog moe want we hebben de hele middag geslapen. S Avonds weer heerlijk gegeten en een voetmassage gedaan. Ze kunnen er weer tegen.
6 Jan
Vandaag de boot genomen naar de bloemenmarkt. Ontelbaar veel kraampjes met alle kleuren bloemen, veel worden aan een koord geregen om deze te verkopen bij de kraampjes bij de tempels.De volgende hallen liggen helemaal vol met grote manden groente, daarom dus elke dag vers eten in de restaurants want deze markt is er elke dag. Weer terug naar het hotel boeken we de busreis voor morgen naar Cambodja bij een vd vele boekingsburootjes. We worden om 8 uur bij het hotel opgehaald. Nu lekker naar het zwembad want morgen een drukke dag.
7 Jan.
We staan 8 uur klaar bij het hotel, natuurlijk geen bus, maar 10 min. Later komt er een scootertje aanrijden die we moeten volgen ( wij te voet met rugzak) gelukkig niet heel ver en bij een plein staat de bus al klaar, hij zit al goed vol maar we kunnen nog samen zitten. De bus is wel oud maar heeft gelukkig airco. Het eerste gedeelte gaat goed, na twee uur plas en rookpauze. Dan rijden we weer een paar uur door, maar 4 km voor de grens gaan we wat eten. Dat is prima, maar als we zitten begint het, vier mannen komen bij iedereen een verhaal vertellen, je moet je paspoort inleveren en 45 dollar pp. Betalen want dan gaan zij ermee naar het grenskantoor voor de benodigde visum, want als je zelf gaat duurt het wel twee uur (zeggen zij). Dit hadden we al op internet gelezen , we zeggen dus nee we doen het zelf dat kost maar 30 dollar pp. Niets van waar volgens de man en de bus wacht ook niet op ons, hij vertrekt gewoon. We houden vol dat we het zelf doen met 1 kwart vd groep. De sfeer wordt er niet leuker op en omdat steeds meer mensen toch hun paspoort geven gaan er nog meer overstag maar wij houden vol. We hebben zeker anderhalf uur daar gezeten. Dan rijden we naar de grens, hier moet je eruit en de groep die hun paspoort heeft ingeleverd wordt meegenomen, wij moeten het zelf uitzoeken. Dat lukt wel en na even vragen vinden we het Thaise grenskantoor en mogen we een stuk verder lopen en komen we bij het visakantoortje uit. Geen rij dus formulier invullen 30 dollar en 100 baht voor de beambte ( ook corruptie) en 5 min later zijn we een visum rijker, nog even een paar stempels halen bij de Camboddiaanse beambte en wie zitten als eerste in de bus? De dertig dollar mensen. Eer dat de anderen er allemaal zijn is het alweer een uur later. Ze hadden dus veel beter gelijk naar de grens kunnen rijden, maar dan kunnen ze de onwetende mensen geen geld aftrochelen. Net de grens over lijkt het wel Las Vegas, alleen maar casino s. Omdat je in Thailand niet mag gokken, gaan deze over de grens in Cambodja massaal hun geluk wagen. Nu nog een stuk in Cambodja rijden en om 19.00 uur komen we eindelijk in Siem Reap aan. We stoppen in de middle of nowhere bij een huis en rijden het terrein op, gelijk hek dicht. Een van de verschrikkelijke mannen komt de bus in en zegt dat we gratis tuctuc vervoer naar ons hotel hebben, hoe bestaat het. Buiten het hek staan ze al te wachten, je krijgt er 1 aangewezen en dan begint het. Willen jullie morgen een tuctuc tour, nou dat weten we nog niet. Helaas dan kost het 5 dollar naar je hotel, hier hebben we na een lange reis geen zin meer in. Na wat heen en weer gepraat brent hij ons voor 2 dollar naar het hotel, gelukkig want het is daar zo afgelegen er is verder geen lege tuctuc te zien. We komen bij een gezellig hotel uit en nemen eerst een verfrissende duik,heeeeeerlijk na de zweterige bus. We lopen naar het centrum van Siem Reap, lijkt heel veel op Koh san road maar dan veel minder herrie. En Johan wil hier wel wonen want bier voor 0.50 dollar Het is overal reuze gezellig en we gaan in een Kmerrestaurant eten. Eten net zoals Kmer, nou het smaakt net zo lekker als al het Aziatische eten. Teruglopend naar het hotel zien we een massagesalon. Even onze spieren los laten maken. We moeten allebei apart gaan liggen, Fa krijgt een heerlijke massage maar die “arme” Johan krijgt drie vrouwen op zijn rug, dat is wel erg veel. En dan wordt er in zijn oor ook nog een andere massage aangeboden. Johan natuurlijk heel trouw aan Fa zegt nee, maar dat bevalt ze niet en ze blijven zeuren. Wat heeft die Johan het moeilijk drie dames van zich afslaan met zo n voorstel. Maar hij(Johan) houdt stand en zo krijgt hij maar een kwartiertje een gewone massage, van 1 boze vrouw. Genoeg meegemaakt voor 1 dag, we zoeken ons bed op.

• 09 Januari 2018 - 17:49

Marcel En Elly :

Huh geen speciale massage voor Johan ?? Maar als je daar nou happy

• 09 Januari 2018 - 17:52

Marcel En Elly :

Vervolg : van wordt ??

• 09 Januari 2018 - 19:53

Leonie:

wat een verhaal haha jullie maken weer van alles mee

• 24 Januari 2018 - 15:12

Ben:

Dat bier is veel belangrijker dan happy ending, Hè Johan. Je bent in principe ook bijna 60☺