Kuala Lumpur 22-8-17 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur 22-8-17 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur 22-8-17

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

25 Augustus 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur 22-8-17
Dinsdagmorgen op weg naar Kuala Lumpur, dit schiet vlug op over de snelweg. Langs de weg zie je alleen maar palmbomen, deze zijn geplant voor de palmolie. De oerwoudbossen hebben ze hiervoor platgebrand, de oerwouden die er nog zijn, zijn beschermd gebied geworden. Na 2 uur zijn we bij Kuala Lumpur als we de snelweg afgaan moeten we scannen (tol betalen), en helaas er staat niet genoeg geld meer op. Er gaat een sirene en een mannetje wijst naar een ander loket, daar kunnen we het vignet uploaden, gelijk maar 50 ringhit (10 euro)we rijden nog wel meer autoweg. We kriskrassen door de stad en dankzij de telefoon ook dit hotel weer gevonden. Binnen moet onze bagage en wijzelf door de securitycheck, het zijn de Sea Asia spelen en de teams van de Filippijnen en Cambodja zitten bij ons in het hotel. Er loopt overal beveiliging rond, ons kan niets gebeuren. We gaan gelijk met de metro ( deze stopt naast het hotel) op pad naar Chinatown. Een gezellige wijk met heel veel winkeltjes met allerlei prullen, kleding, en fruit. Bij een echt Chinees restaurant gaan we lunchen, we worden als blanke flink bekeken. Maar het eten is er heerlijk. Alleen draait Johan zich om, om een foto te maken en… het schiet in zijn rug. Toch gaan we weer op pad, en komen bij een prachtige tempel. Fa haar lange broek en t-shirt aan ( speciaal meegenomen voor de tempels) en de nodige foto s gemaakt. We nemen de metro terug naar het hotel en gaan in het winkelcentrum bij het hotel wat eten. We besluiten hierna nog naar de skybar met uitzicht op de Petronas Towers te gaan. Weer naar de metro, waar we uitvogelen hoe we bij de Torens komen. We stappen precies goed bij de torens uit, er is daar een park met grote vijver en daar wordt een vijvershow net als bij de efteling opgevoerd. Leuk om te zien, na de show stappen we in een open auto die speciaal naar de Heli Skybar rijdt en ons voor de deur afzet. Boven hebben we een schitterend uitzicht op de verlichte torens, en met een muziekje en drankje is het goed uit te houden. Iets voor tienen gaan we weer naar beneden en de auto komt al aangereden, helaas het was de laatste rit, hij stopt om tien uur. Dat wordt terug lopen naar de torens en dan naar de metro. Over twaalven stappen we moe maar voldaan het hotel in, en na een uitgebreideveiligheids controle wacht ons heerlijke kingsize bed.

Woensdagmorgen ontbijten we op tijd, want we hebben de kaartjes voor de Petronas Towers om half 11. Het ontbijt is zo uitgebreid niet normaal, je kunt kiezen uit: Japans, Chinees, Maleisisch, Koreaans, Arabisch, en gelukkig ook Europeesch. We komen niets te kort, en na de metrorit stappen we uit bij de towers.De Petronas Towers zijn de hoogste twintowers vd wereld. We krijgen een blauwe badge en gaan met de groep in de lift naar de brug, die de 2 towers verbindt. We mogen precies 10 minuten rondlopen, het schema is strak gepland. Je hebt een mooi uitzicht over de stad. Dan naar een andere lift en nog verder omhoog in een vd torens. Ook op deze verdieping weer een heel mooi uitzicht, na 20 minuten moet de blauwe groep naar beneden. ( wij dus)Daar word je door de souvenirsshop geloodst, naar buiten. Ze hebben nog een foto van ons gemaakt die we voor 30 euro kunnen kopen, nou dat hebben we er niet voor over. We besluiten de metro naar de beroemde markthallen te nemen, en ook daar stappen we weer op de goede plek uit, dankzij het uitstekende metrokaart lezen van Johan. Een wir war aan kraampjes, vele verdiepingen hoog, je komt ogen te kort, zoveel spullen. We krijgen er honger en dorst van, dus weer een leuk eettentje opgezocht. Hierna volgt nog een bezoek aan een moskee, waar Johan een mooie rok aankrijgt en Fa een lange paarse jurk met muts. Het is van dat zweetstof dus verschrikkelijk warm. We krijgen een interessante rondleiding, maar Fa is blij als de jurk weer uit kan. Liever een korte broek met t-shirt. Naast de moskee horen we muziek, er staan veel muziekkorpsen met elkaar te spelen. Het blijkt over een week onafhankelijksheidsdag te zijn in Maleisie en ze zijn aan het oefenen. Nou zo te horen kunnen ze nog wel even doorgaan met oefenen, het klinkt niet zo mooi en gelijk. Voor we naar het hotel terug gaan, willen we het paleis vd sultan ook nog zien. Dit kan niet met de metro dus een taxi aangehouden en op naar het paleis. Als het kaartje is gekocht volgt er een flinke klim naar boven, maar we hebben geluk er komt een golfkarretje aan en voor 40 eurocent brengt hij ons naar boven. Dat scheelt een hoop energie, het paleis is nog in zeer goede staat en je kunt veel kamers bekijken. De sultan woont er niet meer, die heeft nu een paleis 3x zo groot als het oude. Het golfkarretje rijdt ons ook weer naar beneden en een taxi brengt ons naar het hotel. Bij het winkelcentum een Chinese winkel opgezocht en iets voor Johan zijn rug gekocht. Het moet een wondermiddel zijn…. Dus wie weet. Straks goed smeren dan springt hij morgen hopelijk weer uit zijn bed.

• 27 Augustus 2017 - 22:47

Marcel En Elly:

En? Heeft het wondermiddel al gewerkt bij Johan ? Laat ze dit x maar niet over je rug lopen tijdens een massage. Jullie hebben de groetjes van de "nieuwe" brabanders (opa en oma Snijders ) en oma Akkermans. Het is weer een geweldige reis die jullie maken, veel plezier en tot jullie volgende reisverslag, Marcel en Elly

• 28 Augustus 2017 - 15:11

Opa Snijders:

Opa Snijders heeft een tip voor Johan z,n zere rug: het beste medicijn is een hele fles wijn leegdrinken...............en als dat niet helpt 2

• 28 Augustus 2017 - 15:41

Fabiola:

Het gaat al beter met zijn rug, en de biertjes zijn hier heerlijk!

• 28 Augustus 2017 - 19:54

Ben:

De petronas towers worden ook vaak als decor gebruikt in verschillende speelfilm. De brug van de torens is in een speelfilm al 'n keer naar beneden gekukeld. Leuk dat jullie nu die torens in het echt zien. Beterschap Johan met je rug.
    Ik loop 'n beetje achter met lezen, we komen net terug van 'n weekje Veluwe