Thailand 2015 van Brussel naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Thailand 2015 van Brussel naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Thailand 2015 van Brussel naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

26 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

De reis gaat beginnen. Vrijdag 21 Augustus
Om half een afgezet bij vliegveld Zaventem door Leonie (dank je) en na een kwartiertje was de bagage afgegeven en wij door de douane. Na een kort vluchtje van drie kwartier weer op Hollandse bodem op Schiphol. Hier hadden we twee uur de tijd, en deze hebben we gebruikt om wat te eten met een lekker biertje en wijntje. De vlucht werd vertraagd met drie kwartier, en bij het inchecken tumult want sommige mensen gingen wel het vliegtuig in en andere moesten naar de balie. Toen wij bijna aan de beurt waren werd verteld dat het oorspronkelijke vliegtuig met stukken stond en dat er nu en ander vliegtuig was. Maar……. Niet iedereen kon nu mee veertig mensen moesten andere vluchten nemen. Wie???? Dat werd bepaald door de computer. Balen, maar we hadden geluk en konden doorlopen het vliegtuig in. Een hele rustige vlucht naar Bangkok in elf uur. Bij de bagageband kwam Johan zijn tas wel, maar stond er op een brief dat van tien personen de bagage er niet bij zat. We moesten ons melden bij de balie, en kregen te horen dat door de tumult van de avond ervoor de bagage nog op schiphol stond. Deze zou de volgende dag komen en in het hotel afgeleverd worden. Dan maar zonder tas naar het hotel, eerst met de skytrain tot het eindpunt en toen met een taxi naar Koh san road. Jawel, de backpackersstraat van Bangkok. Na het uitstappen keken we onze ogen uit, overal kraampjes, eettentjes, massagesalons en veel barretjes, en dat allemaal buiten op straat. De auto kon er net doorheen. De warmte kwam meteen op ons af, dus snel inchecken en naar de kamer en daarna het zwembad. Dit was op het dak van het hotel, dus een mooi uitzicht over de stad. Omdat de zonnebrand in de tas van Fa zat niet kunnen smeren en Johan had s avonds een mooi rood huidje. S Avonds geen auto s meer in de straat, maar alles stond helemaal vol met terrasjes. Ze wilden allemaal klanten trekken en de ene muziek stond nog harder dan de andere. In een zijstraatje was het rustiger en daar wat gaan eten. Hierna onze voeten en onderbenen lekker laten masseren. Eerst moesten ze weken in een soort groentesoep en daarna was het genieten van de massage. En dat gewoon op straat met z n tienen op een rij. Bij een boekingskantoortje een fietstocht geboekt, dan kunnen we een indruk krijgen van Bangkok
Zondag 23 Augustus
Om zes uur ging de wekker, want we moesten ons voor zeven uur melden bij de fietstour. Dus geen ontbijt en met de taxi naar Chinatown waar de tour begon van Co van Kessel. We hadden een hele leuke gids en nog iemand die als laatste fietste zodat niemand zou verdwalen. Met zijn twaalven op pad door Chinatown, dat houdt in: supersmalle straatjes, over de stoep langs marktkraampjes en zelfs door een markt heen met de fiets achter elkaar. Wat een leuke ervaring, bij een hele oude tempel werd gestopt en uitgelegd wat de gebruiken zijn bij een tempel. Schouders bedekt bij vrouwen en geen korte broek want de benen moeten ook bedekt zijn. We kregen een lange doek om (ook de heren) en over de drempel stappen( niet erop dit brengt ongeluk), en de pracht en praal van de tempel bekijken. De tocht werd vervolgd en we reden naar een tempel met de gouden boeda. Deze grote boeda is helemaal belegt met bladgoud. Daarna nog een stukje fietsen, om met fiets en al op een klongboat te stappen. Het werd al warm en dit was heerlijk verfrissend over het water, door de klongs van Bangkok in een rap tempo. Na een half uurtje was het uitrusten voorbij en aan wal ging de tocht verder door de plantages aan de rand van Bangkok. Over een paadje van een meter breed en soms met alleen water ernaast. Dit door een schitterende omgeving, helaas kan niet iedereen goed fietsen en na een bocht lag Fa languit op de grond met fiets en al. Gelukkig alleen een geschaafde knie en elleboog (later bleek ook beurse plekken) een pleister erop en de weg kon vervolgd worden. We hadden flink honger gekregen en er werd aan het water gestopt, waar ons eten al op ons stond te wachten. Heerlijk Thais eten, alleen moest je niet in de keuken kijken, deze zag er niet uit, erg oud en primitief. Weer op de boot via de rivier Sao Praya naar de eindbestemming, met een mooi uitzicht over de stad Bangkok. Wat was dit een leuke ervaring, De vijf uur waren omgevlogen. Het zwembad stond weer op ons te wachten, en gelukkig was de tas van Fa ook gearriveerd. Om half zes weer in de taxi( eerst flink afdingen), we gingen naar een voorstelling van Siam Niramit, met vooraf een diner. Dit hadden we thuis al geboekt, de taxichauffeur kende het niet en moest het aan verschillende mensen vragen. We kwamen bij een mooi theater aan met een grote openlucht plaats waar olifanten liepen, dansers bezig waren, maar eerst eten, een supergroot buffet met de heerlijkste gerechten om uit te kiezen. Om acht uur begon de show, deze was onwerkelijk, met olifanten die vlakbij je liepen, geiten op het toneel steeds een ander podium. Echt water met een stromende rivier, heel veel dansers danseressen met de mooiste creaties aan. Je had ogen te kort om alles te zien, we hebben genoten. Terug op Koh San Road tussen de herrie gaan zitten en naar de mensenmassa zitten kijken, ook dat is de moeite waard.
Maandag 26 Augustus.
Vandaag was het tijd om de belangrijkste dingen van Bangkok te zien. Allereerst het Koninklijk paleis. Dit wordt niet meer door de huidige Koninklijke familie bewoond. Een heel groot complex met vele gebouwen de een nog mooier dan de andere, heel veel pracht en praal. Om het complex ligt een muur van 1900 meter. Er ligt ook de meest bekende tempel van Thailand de Wat Kaeo. Hierin staat het beeld van de smaragden Boeddha. Het krijgt elk seizoen een ander gouden kleedje aan. In de andere gebouwen zagen we ook veel beelden met en zonder gouden kleedjes. Alles is met de hand gemaakt en er staan er heeeeel veel.
Hierna de volgende tempel bezocht, de Wat Pho, vlakbij het paleis. Dit is de oudste tempel van Bangkok, er staan duizenden boedabeelden, maar de bekendste is de liggende boeda (46 m lang en 15 m hoog) bedekt met bladgoud en parelmoer. Heel mooi om te zien. Het werd tijd om wat te eten en we waren vlak bij de rivier daar iets opgezocht en weer een echte Thaise maaltijd op. Gemaakt door echte Thaise vrouwtjes met weinig tanden. Ze waren erg gecharmeerd van de grote man Johan. Hij had volop sjans (Lucky man). Met een veerbootje naar de overkant gevaren voor de tempel de Wat arun, oftewel de tempel van de dageraad. Deze stond gedeeltelijk in de steigers dus je kon niet naar boven met de trappen, voor wel een mooi uitzicht. De toren en vier kleinere torens eromheen zijn versierd met vele stukjes porselein. Dit moet een ongelofelijk werk geweest zijn, vele jaren lang en dat alles met de hand. Het werd erg warm en weer heerlijk terug in het hotel naar het zwembad om af te koelen. En goed smeren, want de zon schijnt af en toe, maar brand dan behoorlijk. S avonds wilden we het uitzicht van Bangkok bewonderen, en wel op de skybar van het Lebuahotel. Moet je wel een cocktail van 20 euro voor kopen, maar dan krijg je er een gigantisch uitzicht bij. We hebben de nodige foto s gemaakt en langzaam genoten van onze cocktail. Hier werd ook de film de Hangover gemaakt. Het is de moeite waard, en je raakt niet uitgekeken. Eenmaal beneden zagen we aan de overkant een leuk eettentje en daar alweer heerlijk gegeten. Het was weer een super dag.

• 26 Augustus 2015 - 21:47

Irma:

Leuk om jullie reisverslag te lezen, ik ga jullie volgen op deze site. Ik wens jullie nog een hele mooie reis toe, maar dat moet lukken in zo'n veelzijdig land als Thailand.

• 27 Augustus 2015 - 08:20

Trudy Kooijman:

Wat een hoop al meegemaakt en gezien! Erg leuk om te lezen en kijk uit naar de rest van jullie avontuur. Nog heel veel plezier daar!

• 27 Augustus 2015 - 14:52

Ricky:

Leuk om te weten wat je ziet en ervaart in dat mooie land.
    Ga het zeker iedere keer lezen.
    Groetjes en nog een fijne tijd daar.
    Ricky