De Laatste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu De Laatste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

De Laatste dag in Kaapstad

Door: JohanenFabiola

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

13 September 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

13-9-2011 Laatste dag in Kaapstad
Onze laatste dag in Kaapstad, en we gaan het centrum verkennen, dit kan te voet (zolang het met Fabiola haar voetje goed gaat,dus op tijd aan de koffie ), want het hotel ligt midden in het centrum. Als eerste gaan we naar het kasteel van Kaapstad: Castle of Good Hope , zo noemen het een kasteel, maar het ziet eruit als een burcht, het is gebouwd als hoofdkwartier van de VOC. Daarna de bloemenmarkt, deze is overdekt en er zijn tientallen stalletjes met bloemen. Ook de Afrikaanse markt, de Green Market Square, waar vele stalletjes met Afrikaanse prullen zijn, die je door heel het land kunt kopen .Deze komen niet eens uit Zuid-Afrika, maar uit Mozambique of Zimbabwe. Daar worden ze door de nog armere bevolking gemaakt. We eindigen bij de Company Garden, opgericht door Jan van Riebeeck, die Kaapstad heeft gesticht, en in deze tuin begonnen is met groente en fruit te telen voor de zeelui die rond de Kaap moesten varen. Tegen het middaguur begint het te regenen, en we gaan met de auto een ritje langs de kust maken, wie weet of we nog walvissen zien. Maar die houden denk ik ook niet van regen en na veel turen geven we het op. Na drie en een halve week prachtig weer, nemen we afscheid van een vanmiddag, druilerig Afrika. Wat hebben we geluk gehad, met ons mooie weer, want met een zonnetje ziet het er nog veel mooier uit. Op het vliegveld leveren we de auto in, die ons veilig door Zuid-Afrika heeft gebracht. We hebben er 5100 km mee gereden en dat is hem aan te zien, de witte kleur zie je niet meer, we moeten eigenlijk terug naar Addo om hem te laten wassen. Deze keer vertrekt ons vliegtuig wel precies op tijd, en om 19.30 uur zitten we in de lucht. Een portemonnee leger, maar een hele ervaring rijker, het was het dubbel en dwars waard. En we proosten in het vliegtuig, met een lekker glaasje wijn op deze onvergetelijke vakantie. We zijn het er beide mee eens dat het smaakt naar meer, dus wie weet.!!!!!!!!!!
Iedereen die met ons heeft meegeleefd, en leuke reacties heeft geplaatst heel erg bedankt, het was leuk om te lezen.
DANKIE Johan en Fabiola

• 16 September 2011 - 09:11

Ben:

Welkom thuis. Het was heel leuk om jullie reisverslagen te lezen, ik heb er van genoten.
    Fabiola, zorg goed voor je enkel want over een maand moet je er goed mee kunnen dansen.

Groetjes

• 16 September 2011 - 17:03

Marion:

Hey saampjes,

Good to have you back en bedankt dat wij jullie reis op deze manier mee mochten beleven.De verslagen en foto's bleven boeien. En nu op naar de zilveren bruiloft!Tot gauw!!