Van Oudtshoorn naar Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Van Oudtshoorn naar Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Van Oudtshoorn naar Stellenbosch

Door: JohanenFabiola

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

09 September 2011 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

9-9-2011 Van Oudtshoorn naar Stellenbosch
Vanmorgen staat Johan al om half zeven onder de buitendouche, is hij gelijk goed wakker. We gaan om zeven uur een ochtenddrive maken, onze laatste van deze vakantie, en ook nu weer zijn we met z’n tweeën. Ook al zo vroeg schijnt de zon volop, het eerste gedeelte van de drive zien wij maar weinig beesten. Maar het is al mooi om naar de omgeving te kijken. De safari-jeep hangt af en toe flink schuin , vorige week heeft het hier hard geregend en toen is het pad flink verzakt . Als we aan het einde van de rit richting lodge gaan, komen de dieren te voorschijn, veel wildebeesten, o.a. waterbokken en springbokken. Ook de giraffen laten zich zien, als we even staan te kijken komen er wel 10 aanlopen. Ook het kleine girafje van drie weken is er weer bij. Ook de Hippo,s nemen in het water afscheid van ons. Bij het restaurant staat al een heerlijk ontbijt op ons te wachten, wat we alweer lekker in de zon kunnen gebruiken. Dan is het tijd afscheid te nemen van deze geweldige lodge, en gaan we weer op pad naar onze nieuwe bestemming Stellenbosch. Via een mooie route(route 62) gaan we eerst naar Hermanus, de plaats om walvissen te spotten. Onderweg zien we het beroemde café(staat in veel brochures) Ronnie’s sex shop, het staat in een stuk niemandsland. Helaas heren je kunt er alleen wat drinken en eten. De naam is ontstaan toen Ronnie op deze afgelegen plaats een café begon en dit niet liep, een vriend heeft er toen sex bij gezet, en sindsdien loopt het als een trei. In het cafe hangt het vol met bh’s en slipjes en ook heren hebben er hun onderbroek opgehangen, het zijn er wel 200. Na de koffie snel naar Hermanus, we verwachten gelijk veel walvissen te zien, maar dat valt tegen. We zien niets, maar na geduldig wachten komt er een walvis met jong aan gezwommen. Af en toe komen ze voor een gedeelte boven water , dan begint het kleintje te springen ze komt wel drie keer het water uit. Even later zien we in een ander gedeelte van de baai nog 2 walvissen. Foto’s maken valt niet mee, ze duiken steeds onder en je weet niet waar ze dan weer boven komen. Maar we hebben flink geknipt met de hoop een paar leuke foto’s te hebben, en gaan dan op pad naar Stellenbosch, dat ligt midden in het wijnland. Stellenbosch is een plaatsje met een oud-hollands dorpscentrum. Er zijn veel restaurantjes en het is er gezellig druk. We merken wel op dat hoe dichter we bij Kaapstad komen hoe moderner alles wordt, dit is een ander Afrika dan de rest van Afrika. De sloppenwijken vallen hier niet zo op, want er zitten grote dijken om gebouwd. We horen dat dit vorig jaar gedaan is voor de wereldspelen voetbal. Die arme wijken mochten niet in beeld. Helaas bestaan ze wel, en het zijn er erg veel.

• 10 September 2011 - 18:12

Marion:

Wat mooi dat je langzaam maar zeker eigenlijk weer terug keert in de modernere wereld.En toch nog dieren spot die jullie nog niet gezien hadden.Geniet vooral nog een paar dagen van de easy going mentaliteit daar.Hier is het meteen weer hollen en rennen.
    En natuurlijk alvast onze hartelijke felicitaties met jullie jarige dochter!

• 10 September 2011 - 19:27

Marga:

Wat een geweldige reis zeg! Ook van dassies heb ik nog nooit gehoord.
    Wat ik me afvraag is of jullie gewoon nederlands kunnen spreken of dat je toch meestal engels spreekt?
    Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Leonie!
    Vanavond de start van de 80 (dat die toch doorgaat nu Johan er niet bij kan zijn) Iedereen die loopt: veel succes.
    Geniet nog maar een paar dagen.
    Groetjes

• 11 September 2011 - 07:07

Jolanda:

Ook namens de fam.Ensing proficiat met Leoni. Ik had al eerder mailtjes verstuurt maar die heb ik niet terug gezien!!!!!!
    Geniet nog even van de mooie omgeving en alvast een goede terugvlucht...
    groetjes,jolanda

• 11 September 2011 - 15:03

Marcel, Elly & Kids:

Hieperdepiephoera, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter!!