Zulani Guest House aan de Indische oceaan. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Zulani Guest House aan de Indische oceaan. - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Zulani Guest House aan de Indische oceaan.

Door: JohanenFabiola

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

28 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Klokslag 6 uur komt Isaac ons ophalen, het wordt een privedrive want we zijn de enige 2 passagiers. De vogels zijn al volop aan het fluiten. We gaan weer door mooie natuurlijke paden en zien weer veel dieren. Ook 2 hele grote neushoorns. Bij een drinkplas gaan we de safari-jeep uit en Isaac heeft een tafeltje neergezet met koffie en wat lekkers. Het kan niet mooier dan daar je koffie te drinken en te genieten van de wonderschone natuur in de vroege ochtend. We praten wat met Isaac en hij verteld dat hij 3 dochters heeft en EEN vrouw. (ps mag er meer hebben maar dat kost geld). Dat is in Afrika niet verkeerd, want op 21 jarige leeftijd mogen ze trouwen en dan krijgt de vader van de bruid ook deze tijd (2011) nog 11 koeien van de bruidegom als bruidsschat. Dus pa Snijders je hebt nog wat te goed van je schoonzoons. Na deze drive staat er een heerlijk ontbijt klaar en dat smaakt wel na 3 uur in de natuur te zijn geweest. Helaas aan alles komt een eind en ook aan deze tijd op de Rhinolodge. We rijden op ons gemak het park uit, onderweg genietend van Giraffen en Zebra s . Het is maar 2 uur rijden naar St.Lucia, ons volgend overnachtingsadres. Het stadje ligt aan de Indische Oceaan. Het guesthouse ligt op een eiland, er gaat maar 1 weg naar toe. In het water rond het eiland leven honderden Nijlpaarden en Krokodillen. Bij het guesthouse zijn we de enige gasten en we krijgen de honeymoomsuite. Te gek, met een bubbelbad, en veel romantische kaarsen. Ook dit bevalt ons weer goed. We lopen naar een restaurant aan het water. Aan de overkant van het water zien wij wel 30 Nijlpaarden staan te eten. Ook zien we op korte afstand 2 Krokodillen. Helaas begint het te regenen en de Nijlpaarden gaan een voor een het water in, en verdwijnen onder water. Blijkbaar is het water warmer dan de regen. Wij zoeken snel ons guesthouse weer op, want wij houden ook niet van regen.
Als wij jullie reacties lezen krijgen wij tranen van het lachen in onze ogen, als het zo doorgaat moeten wij alle olifantenslurven van Afrika meenemen. En nu gaan wij eten Daag. (ps 20.00 uur)

• 29 Augustus 2011 - 06:17

Corrie De Fijter:

Regen, regen....?
    Daar had je niet voor van huis hoeven gaan, dat hebben we hier ook!

• 29 Augustus 2011 - 14:37

Ben:

Pa Snijders heeft toch al 3 koeien gekregen???????

Maar Corrie, hun hebben warme regen, wij niet!

• 29 Augustus 2011 - 18:14

Ben:

Dat van die koeien was geen geslaagde grap, ik bedoelde zijn schoonzonen maar kan verkeerd begrepen worden. Sorry!