Rhino River Lodge. ( Prachtig!) - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu Rhino River Lodge. ( Prachtig!) - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

Rhino River Lodge. ( Prachtig!)

Door: JohanenFabiola

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

27 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vanmorgen op tijd weggereden , en wij genieten van het mooie Swaziland. We zeggen net tegen elkaar dat het er best Westers uit ziet, als we langs een rivier komen en daar staan veel Swazimensen zich te wassen in de rivier. Ook bij de volgende rivier kijken we weer tegen zwarte blote konten aan. Jammer voor Johan dat hij op de weg moet letten. Bij de grens aangekomen krijgen we weer de nodige stempels in ons paspoort en zijn we al aan het langzame werk tempo gewend. We hoeven vandaag niet zo ver te rijden en rond 12 uur rijden we een zandpad ( staat in de routebeschrijving) in om naar de lodge te gaan. Halverwege moeten we door een veiligheidshek, we toetsen de code in die we gehad hebben en ja, hoor, hij gaat open. We rijden verder weer over een zandpad, en zien nog geen lodge liggen, maar zien wel al giraffen. Het is een moeder met een babygiraf. Even verder staan een paar zebra s naar ons te kijken en wij naar hen. Na een half uur komen we bij het wonderschone Rhino River lodge. We worden heel vriendelijk welkom geheten door een rancher, en naar ons verblijf gebracht. Het ziet er schitterend uit, om half 4 kunnen we meegaan met een gamedrive. Daar hebben wij wel zin in en worden door een rancher opgehaald. Met 2 andere gasten gaan we op pad. De rancher Isaac (Een echte Zulu) verteld veel over de natuur en de beesten op het park. Het is een privepark van 3 verschillende eigenaren en is 34.000 hectare groot. Er is op de lodge plaats voor maximaal 18 gasten. Onze dag is al goed als we al snel een moeder neushoorn met een 4 jarig kind en 3 maanden oude babyneushoorn zien. Wat zijn dat grote beesten (+/- 3500 kg). Zolang ze zich niet bedreigd voelen zijn ze niet gevaarlijk. We hobbelen verder en het wordt donker. Johan moet met een groot licht op de grond in de omgeving gaan schijnen en wij moeten goed op oplichtende ogen letten. We zien een paar keer katachtige ogen maar deze rennen snel weg. De ranger heeft er blijkbaar plezier in want na 4 uur zijn we pas terug op de lodge, waar het avondeten voor ons klaar staat. Bij het kampvuur drinken we nog een glaasje wijn en gaan dan met de kippen op stok, want morgenochtend om half 6 gaat de wekker voor de ochtendgamedrive.

• 29 Augustus 2011 - 11:00

Els:

Ohh jongens echt geweldig!!!! zeg het eerlijk ........ ben stikjaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!