24 en 25 aug Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu 24 en 25 aug Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

24 en 25 aug Hazyview

Door: JohanenFabiola

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

25 Augustus 2011 | Zuid-Afrika, Hazyview

25 augustus 2011.
Moeten we niet te werken, staan we om 5 uur op, Breakfastbag opgehaald bij de receptie en op weg naar het Krugerpark. Daar zijn we verbaasd dat er zo weinig andere auto’s zijn. Al gauw zien we een grote familie olifanten vlak bij de weg, er loopt een klein olifantje bij en een grote mannetjesolifant houdt de kudde bij elkaar. We komen ogen te kort, want even later stoppen we weer voor een paar giraffen. Wat is het mooi om de beesten in dit Afrikaanse landschap te zien. De verdere tocht worden we verwend met het zien van veel beesten zoals: zebra s, leeuwen, hee l veel impala’s, buffels, baboon apen, nyala’s, waterbuck’s, kudu’sen nog veel meer. Bij een waterplas staat een kudde kudu’s te drinken, er komen ook 3 zebra s bij staan. Even later rennen ze allemaal hard weg. We moeten lachen als we zien waarom: er komt een grote warthog aan.(een groot zwijn net als in de Lion King) Als we de plas rondkijken zien w e ook nog een hippo in het water liggen, af en toe komt zijn neus boven om lucht te happen. Even verderop ligt een enorme krokodil, Halverwege onze route kun je picknicken, je moet wel goed op je brood letten want er vliegen veel mooie vogels rond die brutaal genoeg zijn om het brood van je tafel te pikken. Als we aan het eind van de dag bijna bij de uitgang zijn staat er na een bocht een enorme olifant op de weg. Hij is met een boom aan het spelen en je hoort de takken kraken. We blijven op afstand wachten, we willen heel uit het park komen. Gelukkig, na 10 minuten duikt hij het bos in. s’Avond krijgen we een Afrikaanse dans en zangshow te zien met weeskinderen. Deze zijn opgevangen door de Sangaanclub en krijgen daar onderdak, school en lessen in hun Afrikaanse cultuur. Daarnaast treden ze regelmatig op om de toeristen hun cultuurdansen te laten zien, en daarbij te zingen in hun stamtaal van vroeger. Het publiek mocht ook mee doen, en terwijl Fabiola met rok en stok mee danste, legde Johan dit op de foto vast. Als wij naar de lodge terug willen lopen, worden wij gewaarschuwd om op te passen voor de hippo’s en krokodillen. Niet voor niets, want op het grasveld lopen 2 hippo’s. Een moeder met kind, en volgens het personeel is de moeder vrij agressief.
26 Augustus 2011
Vandaag zitten we om 8.15 uur al lekker in de zon te ontbijten. Omeletje of gekookt eitje alles wordt vers voor je klaargemaakt. Met de auto een mooie tocht door de omgeving gereden. We zijn de bergen ingegaan. Onderweg bij watervallen gestopt en de Afrikaanse souvenirs bewonderd. We krijgen steeds meer het Afrika gevoel als we ook hier groepjes apen langs de weg zien. Veel al met jonkies die op de rug van de moeder meehobbelen. Bij God’s Window gestopt en daar van een heel mooi uitzicht genoten. Het is een ontzettend diepe kloof met een weids vergezicht. Er liepen ook veel schoolkinderen, netjes in hun uniform. Ze waren erg vriendelijk en snapten niet dat we helemaal uit Holland kwamen om hun land te bewonderen. Vroegen of Johan een foto van hun wilde maken en waren zeer vereerd dat Fabiola er ook bij ging staan. Hierna naar Pilgrim’s rest gereden, een oud mijnwerkersstadje dat er nog uitziet als begin negentienhonderd(1920). Met veel mooie vergezichten weer terug naar Hippo Hollow gereden, daar lag de krokodil weer op ons te wachten, op dezelfde plaats onder ons balkon. S’avonds in het restaurant kregen we het mooist gelegen tafeltje van het restaurant, en even later zagen we waarom. Een Hippo kwam het water uit en liep een paar meter van ons vandaan(gelukkig zat er glas tussen) rustig op zijn gemak te grazen. Een mooier uitzicht konden we ons tijdens het eten niet wensen.

• 25 Augustus 2011 - 20:02

Jolanda:

Nou zeg,jullie hebben al aardig wat beleefd in die paar dagen.Geniet van jullie verslagen.Zou wel even om een hoekje willen kijken!!!! genietse

• 25 Augustus 2011 - 20:51

Ben En Marion:

Wow, klinkt helemaal super! Je kunt je bijna niet indenken dat het nog mooier kan worden! We kijken weer uit naar het volgende verslag!! Enjoy!!!

• 26 Augustus 2011 - 05:59

Irma:

Geniet maar lekker van jullie verlate huwelijksreis

• 28 Augustus 2011 - 13:56

Els:

Mag ik ook even zeggen dat de verslagjes boeiend worden geschreven... heb het gevoel als ik het lees dat ik naast jullie zit!! Zo vol beleving geschreven....Ga zo door!!