3-9-2017 naar droomeiland Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu 3-9-2017 naar droomeiland Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Johan en Fabiola Akkermans - WaarBenJij.nu

3-9-2017 naar droomeiland Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Johan en Fabiola

08 September 2017 | Maleisië, Langkawi Islands

Vanmorgen nog van het lekkere weer en zwembad genoten, daarna met de auto naar het vliegveld gereden en de auto na vele veilige km ingeleverd. Dit was in een paar minuten gebeurd, er zaten al aardig wat krassen en deukjes op, dus het papier werd gelijk getekend. Onze vlucht van Penang naar Langkawi kan beginnen We zijn net opgestegen als we een tasje met een chickenwrap en flesje water krijgen, als we beginnen te eten komt de stewardess al weer langs dat we gaan landen, na een vlucht van 15 min staan wij weer op de grond. De taxi zet ons af bij ons resort, we hebben een forresthuisje, het staat op palen op een berg met rondom bos. Omdat het resort op een berg ligt en de huisjes ver uit elkaar liggen rijden er shutllebusjes rond. Wij zitten niet zo ver van het hoofdgebouw en doen alles heel sportief: te voet. Even lekker afkoelen in het zwembad, wat een plaatje met bergen op de achtergrond naast een bountystrand, hier houden we het wel 5 dagen vol (wel meer ook). S Avonds in 1 vd heerlijke restaurants gegeten met uitzicht op het strand en zee. De volgende morgen brengt het shuttlebusje ons naar de cablecar, we gaan met de kabelbaan omhoog, het is een hele steile kabelbaan, zo steil hebben we op wintersport nooit gezien. Boven kun je een kaartje kopen voor de skybridge, het is nog heerlijk rustig en we staan bijna alleen op de bridge. Ze noemen het de hemelbrug en zo lijkt het ook, je staat op enorme hoogte. De brug is tussen twee bergtoppen gebouwd, en je hebt uitzicht over het hele eiland en de eilandjes eromheen, je kunt zelfs thailand zien liggen. Als je erover heen loopt voel je hem bewegen. Het maakt niet uit waar je op de brug staat overal heb je schitterend uitzicht. Weer beneden gaan we naar een 3D museum, hele leuke en mooie 3d schilderingen, hier hebben we grappige foto s gemaakt. En in een attractie met dinausaurissen, je zit met 20 man in een auto en deze rijdt op 3d doek door een gebergte met dinausaurissen en de auto gaat flink heen en weer. We hebben flink gegild (Fa), en vonden het nog leuk ook. Door Orientalpark met zijn vele taxvrije winkeltjes en eettentjes lopen we terug naar het resort. Dit is maar 10 min maar in de warmte een berg op lopen valt niet mee, dan is het weer tijd voor relaxen op het strand.
De volgende dag gaan we met de scooter op pad, een mooie manier om het eiland te verkennen, het is niet groot en er is niet veel verkeer. We rijden naar de andere kant van het eiland voor een mangrove boottour. Met zijn tweeen hebben we een hele boot, en een leuke gids die heel veel van de natuur en dieren weet. We zien veel adelaars van veschillende soorten. Er zijn ook bootjes met Japanners die chickenskin meenemen om de adelaars te voeren, vandaar dat ze daar ook graag terugkomen. Dit wordt door de locale bevolking niet gewaardeerd want als er weinig toeristen zijn krijgen de adelaars honger en gaan ze het voedsel in de dorpen zoeken. We zien ook heel veel aapjes in de mangrove bomen, ook hier zijn er weer toeristen die ze zelfs chips geven. Als we bij een viskwekerij stoppen begint het te regen, we rennen naar het restaurant, net op tijd het begint toch te plenzen niet normaal, of ze hele badkuipen naar beneden gooien. We zitten heerlijk droog en na een kwartier stopt het met plenzen en schijnt de zon weer heerlijk, we gaan verder naar een grot waar heel veel vleermuizen zijn. We krijgen een zaklamp mee en volgen het pad door de grot, als we naar boven schijnen zien we honderden vleermuizen hangen, gelukkig blijven ze daar en doen ze niets en blijven ze stil hangen. We varen nog een stuk door de mooie mangrove en gaan dan met flinke vaart over de oceaan terug. We scooteren nog wat over het eiland, en tegen de avond zijn we pas weer terug.
De volgende dag gaan we weer van het heerlijke weer en zwembad genieten, allerlei aapjes lopen rond het zwembad, je moet goed op je spullen letten. S Middags toch nog even sportief, we gaan met de mountainbike naar de sevenhills waterval. Een flinke klim met de fiets omhoog, dan denk je dat je er bent, maar dan ook nog een flinke klim te voet omhoog. Dan kun je wel lekker afkoelen in en onder de waterval en heb je een mooi uitzicht op de waterval en omgeving Een of andere plaatselijke gek klimt langs de waterval omhoog, het is gewoon eng om naar te kijken. Terug gaat het heel water beter, het is alleen maar dalen en dat is met de fiets heerlijk. S Avonds in het Thaise restaurant (1 vd 5) op het water gegeten, hoe romantisch kan het zijn.
Voor deze dag hebben we een waterscootertour geboekt, rond 1 uur worden we opgehaald en naar de waterscooters gebracht, na een korte instructie en waterschoenen met zwemvest aandoen gaan we op pad met nog drie andere waterscooters en een gids. Fa bij Johan achterop, het begint al goed, gelijk flink de vaart erin met hoge golven op de oceaan, we maken af en toe sprongen van meer dan een meter. Ik kan je verzekeren dat voelt niet zo comfortabel als je achterop zit. Maar al snel stoppen we bij een paar eilandjes, waar we zelf rustig rond kunnen varen, hierna gaat de snelheid er weer in en varen we naar het maagdeneiland, daar gaan we van boord en klimmen we naar het maagdenmeer, volgens een legende is dit meer volgelopen van de tranen van een maagd, als je van dit water drinkt wordt je zwanger, dit heeft Fa dus niet gedaan, we nemen wel wat water voor de kids mee. Hierna weer op volle snelheid naar een ander eiland met vele mooie overhangende rotsen, hier vliegen ook veel adelaars rond. Fa neemt even het stuur over en laat Johan eens voelen hoe het is om achterop te zitten, gas open en met volle vaart over de golven, het is een heerlijk gevoel. We varen naar een bountystrand waar we even kunnen zwemmen of relaxen. Het is voor ons ouwetjes ( de rest is een stuk jonger) wel even fijn om de spieren te strekken. Dan nog langs een apen eiland en voor we het weten, is de tour voorbij, zijn we toch 4 uur weggeweest. We krijgen nog een compliment dat we het als ouwetjes prima gedaan hebben, maar goed dat ze onze spieren niet voelen. We worden weer bij het hotel afgezet en kunnen gelijk door naar de spa voor een massage. Een heerlijke massage en onze spieren kunnen er weer tegen.
De volgende ochtend heeft Fa het moeilijk met opstaan, alle spieren doen zeer, van haar benen, armen, heupen, kuiten, ja 4 uur op een waterscooter gaat niet vanzelf. Vanmiddag vliegen we terug naar huis dus vanmorgen rustig aan, het is erg warm, zo warm is het nog niet geweest. Johan gaat zijn emails bijwerken en Fa gaat nog even naar het zwembad. Dan begint het te regenen niet normaal, het plenst. Maar onder de parasol zit je droog en de temperatuur blijft heerlijk. En na regen komt zonneschijn na een kwartier schijnt hij al weer vollop. We gaan nog even wat eten in Orientalvillage, bij de Germanrestaurant. Daar kun je allemaal Duitse etenswaren bestellen, en zo zitten we op Langkawi aan de curryworst, het smaakt heerlijk.
Dit is het einde van een heerlijke afwisselende geweldige vakantie in Maleisie, we hebben genoten en eigenlijk willen we nog niet naar huis……. Maar ja aan alles komt een eind!